Instalacje H2

Instalacja wodorowa (H2) do silników diesla.

Stosowanie instalacji wtrysku wodoru (H2) Cogas Nevo Sky DieselH2 w silnikach Diesla, jako dodatku do paliwa lub w układach dual-fuel (dwupaliwowych), niesie za sobą kilka istotnych zalet:

1. Zwiększona efektywność spalania

  • Wodór ma bardzo wysoką liczbę oktanową i szybko się spala, co poprawia proces spalania oleju napędowego.
  • Może prowadzić do lepszego wykorzystania energii paliwa, co zwiększa sprawność silnika.

2. Redukcja emisji szkodliwych substancji

  • Wodór spala się czysto, nie wytwarzając cząstek stałych (PM) ani tlenków siarki (SOₓ).
  • Może obniżyć emisję tlenków azotu (NOₓ) dzięki niższej temperaturze spalania i zupełnemu spalaniu mieszanki paliwowej.
  • Zmniejsza emisję dwutlenku węgla (CO₂), ponieważ sam wodór nie zawiera węgla.

3. Większa moc i lepsza dynamika pracy silnika

  • Dzięki wysokiej prędkości spalania wodoru poprawia się reakcja silnika na obciążenie.
  • Może zwiększać moment obrotowy, szczególnie przy niskich obrotach.

4. Oszczędność paliwa

  • Wodór, stosowany jako dodatek, pozwala zmniejszyć zużycie oleju napędowego.
  • Może prowadzić do niższych kosztów eksploatacji, zwłaszcza w pojazdach ciężarowych i maszynach pracujących na długich dystansach.

5. Możliwość modernizacji istniejących silników

  • Adaptacja klasycznych silników Diesla do pracy z wodorem jest często możliwa bez konieczności ich pełnej wymiany.
  • Pozwala na stopniowe przechodzenie na bardziej ekologiczne paliwa bez konieczności natychmiastowego zakupu nowych jednostek napędowych.

6. Zmniejszenie uzależnienia od paliw kopalnych

  • Wykorzystanie wodoru, zwłaszcza zielonego (produkowanego z odnawialnych źródeł), pomaga ograniczyć zależność od ropy naftowej.
  • Może stanowić krok w stronę bardziej zrównoważonego transportu i energetyki.

Dzięki systemowi Cogas Nevo Sky DieselH2 możemy zastąpić zużycie diesla dodatkiem wodoru do 50 %.