Instalacja wodorowa (H2) do silników diesla.
Stosowanie instalacji wtrysku wodoru (H2) Cogas Nevo Sky DieselH2 w silnikach Diesla, jako dodatku do paliwa lub w układach dual-fuel (dwupaliwowych), niesie za sobą kilka istotnych zalet:
1. Zwiększona efektywność spalania
- Wodór ma bardzo wysoką liczbę oktanową i szybko się spala, co poprawia proces spalania oleju napędowego.
- Może prowadzić do lepszego wykorzystania energii paliwa, co zwiększa sprawność silnika.
2. Redukcja emisji szkodliwych substancji
- Wodór spala się czysto, nie wytwarzając cząstek stałych (PM) ani tlenków siarki (SOₓ).
- Może obniżyć emisję tlenków azotu (NOₓ) dzięki niższej temperaturze spalania i zupełnemu spalaniu mieszanki paliwowej.
- Zmniejsza emisję dwutlenku węgla (CO₂), ponieważ sam wodór nie zawiera węgla.
3. Większa moc i lepsza dynamika pracy silnika
- Dzięki wysokiej prędkości spalania wodoru poprawia się reakcja silnika na obciążenie.
- Może zwiększać moment obrotowy, szczególnie przy niskich obrotach.
4. Oszczędność paliwa
- Wodór, stosowany jako dodatek, pozwala zmniejszyć zużycie oleju napędowego.
- Może prowadzić do niższych kosztów eksploatacji, zwłaszcza w pojazdach ciężarowych i maszynach pracujących na długich dystansach.
5. Możliwość modernizacji istniejących silników
- Adaptacja klasycznych silników Diesla do pracy z wodorem jest często możliwa bez konieczności ich pełnej wymiany.
- Pozwala na stopniowe przechodzenie na bardziej ekologiczne paliwa bez konieczności natychmiastowego zakupu nowych jednostek napędowych.
6. Zmniejszenie uzależnienia od paliw kopalnych
- Wykorzystanie wodoru, zwłaszcza zielonego (produkowanego z odnawialnych źródeł), pomaga ograniczyć zależność od ropy naftowej.
- Może stanowić krok w stronę bardziej zrównoważonego transportu i energetyki.
Dzięki systemowi Cogas Nevo Sky DieselH2 możemy zastąpić zużycie diesla dodatkiem wodoru do 50 %.